MiNgGu ImTtihan BaKal BeRLaLu

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Alhamdulillahi rabbi a'lami..syukur kehadrat ilahi krn m'brikan aku ruang dan peluang untuk ters bernafas dibumi yang nyata..dalam kesibukan menghadapi imtihan akhir semester 5 ini..pelbagai dugaan dan cabaran telah dilalui..alhamdulillah dan insyaAllah,besok aku bakal melalui paper last untuk imtihan kali ini..emm..tnpa disedari masa berlalu terlalu pantas..pejam celik..pejam celik..aku kini berada di tahun akhir..huh!..masih terlalu bnyak yg blum ku kutip mutiara2 ilmu di sini..masih berksmptan kah 2sem yg berbaki ini..??????????..untuk ku trus bermusafir kelana mencari titisan2 ilmu yg masih blum berkecupi untuk bekalan aku di dunia yg penuh dgn mehnah dan tribulasi..Ya Rabb, bntulah aku untuk menyusuri stiap perjalann ku sebg khalifah dan daie di bumi mu ini..dan bimbinglah aku agar x bisa ku tergelongsor dari akidah mu...Ameen..

*#UjIaN ALLAH SaAt ImTiHan*#

pelbagai crita duka,gembira,lucu dan sebagainyer yg mewrnai stiap perjalann hidup insani..dan aku tidak terlepas untuk merasainyer warna2 kehidupan ini..emm..selama menempuh imtihan sepanjang 2minggu ini..macam2 kerenah kehidupan sbg mahasiswa dan hamba Rabbiku aku jalani..namun disebalik kerenah itu..aku punya satu pengalaman yg x dapat ku lupakan..krn sepanjang khidupan aku..aku kurang mempercayai akan kwujudan makhlu2 halus..namun yg pasti hari itu..aku btul2 mengalaminyer...
huhuhu ..takuttttt!!!!!!!

PoCoNg TuMpANg TiDo..huhuhu

seminggu yg lalu..huhuhu..takutnyer nk crita..tp ini adalah hakikat ekk...emm masa tu hari khamis mlm jumaat..dlm kul 3.30pg..aku tersedar dari tido..saje2 jer sdr..sbb awal2 lg aku dah 'syahid' di medan lena..huhuhu..time aku sdr tu..aku pon tngok la jam kat handphone aku..emm bru kul 3.30.."lmbat lg nk subuh..huhuhu.."pastu blas msj eehhmm...jap..n then aku pon terlelp la..dgn mengiring m'hadap kiblat..emm rasanyer x smpat stngh jam..aku rasa cam ada bnda jer duk blakang aku..tp ku x pasti apa bnda..mcm mn aku leh rs????..emm aku nk berbalik la..lenguh lak tido mengiring..tp tup..tup..asa smpit semcm jer tmpat tido aku..pdhal aku jer yg tido kat katil tu..emm..dgn x semenang2nyer..aku rasa cam ada bnda jer yg menghimpit aku..huhuhu..cam berbungkus putih jer..huhuhu.."mayat mn lak sesat kat aku ni..hehehe.."smpat buat lawak ekk..emm pastu apa lg..aku terus melaungkan azan sekuat hati.."dah rasa mcm tarzan dah..laungkan azan"..tp bnda tu x nk gak g.."emm..best kot tido kat katil empuk aku..huhuhu"..pastu..nmpak sangt dgil..skali lagi aku jd 'tarzan'..melaungkan kalimah 'ALLAHUAKHBARR!!!!' dgn sekuat tnga dan upaya..aku melaungkan..tp..ish.."dgil tu pocong tu..saje jer..nk main2 ngan aku..emm best kot suara aku azan dan takbir td..sbb tu x nk g..hehehe.."..hmmmm...pnt nyer main 'perang2' ngan pocong ni..sampy la..bunyi azan..x tau dtg dr mn azan tu..sbb time dy g tu..bru kul 5.30...emm..lbih kurng la..emmm...tido ku terganggu sbb duk lyan 'Abg Pocong'...huhuhu..ms dy nk g tu..smpat lagi lambai kat aku..emm nk dtg lg la tu..huhuhu..tp aku apa lg..azan lagi sekuat mungkin..smpy dy lak menjerit2 dgr azan...n then dy pon g la..ke alam dy...huhuhu...

emm..g2 la cter pocong tumpang tido kat katil aku...huhuhu..tp aku x pasti sama ada btul atau tidak..yg dy btol2 wujud mlm tu..sbb aku cam sdar x sdar jer..pastu aku azan..aku takbir x sapa pon roomate aku yg dgr..emmmmm..so terpulang la kat korang..klu nk percaya atau x..tp yg pasti 'abg pocong n the geng' mmg ada kat asrama aku...mlm kelmarin..tok bomoh g tangkap..emm..boleh thn la ramay nyer..12ekor semua msuk botol...huhuhu..so, pada sapa2 yg ada pengalamn nmpak pocong kat asrama tu..aku ucapkan tahniah...hehehe...sbb korang adalah insan2 terpilih untuk melihat makhluk ghaib ni...lpas ni x yah susah2 nk tngok 'seekers' lagi...huhuhu..

akhir kalamku, semoga apa yg baik itu dijadikan ikhtibar dan yg x baik tu dr kelemahan dan k'kurang aku sndri..so psal cter pocong tu..korang fkir2 sendri la...yg pasti mahkluk ghaib mmg wujub..tp kiter jer yg x nmpak..tepuk dada tnya la iman...k...wassalam
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...