TERKENANG YANG LALU

Bismillahirahmani rahim....

Selawat dan salam ku lantunkan buat kekasih agung yang menyenari disetiap genap ruang di alam raya ini..moga-moga Syafaat-Mu bisa ku gapai saat aku kembali bertemu Tuhan ku..aminnn.

Alhamdulillah..Alhamdulillah wa Alhamdulillah...seinfiniti kesyukuran di lafazkan, dengan kenikmatan yang di kurniakan tanpa rasa kekurangan saat bernafas tenang menghirup udara iman dan islam di dada langit keredhaan-Mu..Allahu Rabbi.

SEKIAN LAMA............

Hari demi hari..
meniti dan terus meniti..
membelah zaman dan masa...

akhirnyer, hari ini setelah sekian lama..aku kembali pada suatu masa yang mendidik diri tentang sebuah kehidupan. Hati kembali berdetik saat ku jelajahi photo2 kehidupan ku saat mula belajar bertatih di kehidupan yang mencabar.

Bermula hanya di sebuah sekolah yang biasa, ku mula mencipta angan2 meterial yang x kesampaian hari ini >>> Mungkin inilah aturan hidupku yang telah Allah tetapkan buatku.<<< ...Memeliharaku untuk sebuah angan2 yang hakiki. Namun di ruangan pendidikan yang biasa2 lah, aku dikenalkan dengan tarbiyah rohaniah , fizikal & mental..( terima kasih ku abadikan buat ayahndaku..kerna ketegasan-Nya untuk menghantar aku ke sekolah agama, hari ini, aku adalah insan yang mengenal Al-khaliqku dari sebuah pengajian kehidupan islami)

SUBHANALLAH...

Kerna acuan dari ruangan pendidikan yang biasa2, hari ini aku tersenyum indah..merasai sedikit demi sedikit nikmat kehidupan yang x mampu aku cari di kehidupan yang akan datang..

Kerna acuan dari tempat itu, aku menjadi hamba-Nya yang sentiasa dahagakan rahmat kasih sayang-Nya, sentiasa berusaha dan terus berusaha untuk meraih Cinta-Nya ( walaupun kekadang aku terjatuh dari landasan kehidupan..Astaqfirullah hal azeem )

Kerna acuan itu, hati kembali bertaut..berdetik..denyut demi denyut..mengharapkan, aku akan kembali pada penciptaku dengan hati yang sejahtera, iman yang suci dan fizikal yang abadi.

Kerna acuan yang sederhana itu, iman ku sentiasa teruji@menguji@ di uji...itulah fitrah kehidupan yang harus aku lalui sehingga ke penghujung perjalanan ku...

ANDAI MASA DAPAT KU UNDUR...

Tak kan pernah ku mempersiakan segala peluang dan ruang yang tersedia untuk hamba-Nya yang ikhlas mencari keberkatan dan keredhaan-Nya.

Tak kan pernah ku biarkan kasih, cinta & rindu Al-khaliq ku dipersia-siakan oleh sikap iman ku yang sentiasa lemah..sentiasa tewas dalam jihad nafsuku.


SESUNGGUH-NYA....

Aku teramat merindui suatu saat, masa, waktu & ketika itu
Rindu untuk bertatih di sekolah tarbiyah
Yang mengajarkan aku erti sebuah kehidupan

p/s : Terima kasih Ya Rabb, sakit yang engkau kurniakan ini adalah sebesar-besar nikmat yang akan ku hargai sehingga nafasku yang terakhir..Kerna-nya, aku kembali mencari iman yang hampir ku tinggalkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...