TENTANG DIA & AKU


Bila pena mula berbicara.....

Tiap abjad disusun menjadi perkataan
tiap perkataan menjadi bahasa
tiap bahasa menjadi bicara....
Dan, aku ingin bicara TENTANG DIA & AKU..

Ya Rabbul Izzati...
Subhanallah..sungguh hebat !!!!
perancangan mu buat hamba-Mu, dibalik ujian yang engkau berikan
terhitung ribuan nikmat yang engkau sediakan

namun dia & aku tidak pasti dan ketahui sertai merasainya
bila, dimana, bagaimana, kemana???
ia hadir untuk aku & dia mensyukurinye.

Dan namun kadang-kadang...
engkau bentangkan sebuah coretan kisah
kisah kehidupan yang diluar pemikiran hamba-hamba-Mu

Dan dalam perjalanan menuju kepada-Mu
Dengan memimpin matlamat yang tulus...MARDHATILLAH..
terkadang jatuh..lumpuh..cedera dan hampir syahid...
namun..harus aku & dia tempuhi ranjau yang berduri itu..
yang telah engkau sediakan untuk meng'upgrade iman kami..

SUBHANALLAH........

kerna menyakini dan mengimani segalanya....
Dia & aku semakin akur dengan SEGALA-NYA
walau berbeza pengakhiran kami....
namun matlamat kami hanya SATU...
destinasi terakhir kami hanya SATU..
JANNAH YANG ABADI!!!

moga aku dan dia.....
menjadi insan yang kental, kuat, tegar
sehebat mujahid mujahidah islam...
yang berpeluh keringat di medan jihad

pinjamkan lah kami YA RABB...
hanya seketika waktu...kekuatan yang semaxsimum mungkin
kesabaran yang hakiki...
ketulusan hati yang abadi...
dan keikhlasan hati kami..
untuk kami terus berlayar sufi di medan kehidupan ini..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...