Rahmat Ramdhan...Hatiku milik Mu Ya Rabb


بسم الله الرحمن الرحيم

Duhai Pemilik hatiku....

Jumaat yang mengagungkan
dengan kebesaran-Mu
Subhanallah....
Alhamdulillah....
Allahuakhbar.....

Saat waktu bergerak bersama
zikir kasih meniti di bibir
hatiku terdetik
maha suci Tuhanku....
sesungguhnya aku rindu...
rindu pada sebuah kedamaian
damai saat menggapai cinta-mu

Ya Rabb.....
teramat rindu pada-mu...
pada tarbiyah mu...
pada cinta mu...
pada kasih sayang mu..

Ya Allah.....
aku rindu pada roh jihad..
yang pernah engkau campakkan di jiwaku
rindu pada ukhuwwah yang terbina
kerana-Mu
rindu untuk merasai nikmat
menyampaikan kallam-mu
rindu pada perjuangan
perjuangan Kekasih hati-mu
Ya Allahu Rabbuljalil...

Namun...
Ia semakin jauh dari ku
aku semakin jauh dari rahmat mu
aku semakin tenggelam
dalam mehnah dan tribulasi duniawi
aku semakin lemah
Ya Allah..

Ya Tuhan ku...
pemilik segala milikan
pemilik segala yang engkau ciptakan
pemilik hati ku...
penuhi ia dengan rahmat mu
cinta mu
kasih sayang mu
dan maghfirah mu...Ya rabb
pegang lah hati ku Ya tuhan....
moga sentiasa istiqhomah
di Jalan mu...
moga masih ada ruang untuk ku
untuk menegakkan Kalimah
"LAILAHAILLAH MUHAMMADURASULULLAH"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...