RiNdU MeNgUsiK KaLbU

Assalamualaikum warahmatullahi wa barakatuh

Alhamdulillahi rabbi A'alami..selawat dan salam ku buat junjungan bsar Nabi S.A.W dan ahli kluarga baginda serta para sahabat ridwanullah..syukur ku kehadrat Allah s.w.t krn masih memeberikan aku ruang dan peluang untuk terus bernafas dibumi ini sterusnya dapat melaksanakan segala amanah yg telah terbeban di bahu ini..masyaAllah semakin hari hidup ini meniti usia..semakin banyak ujian dan cabaran yg perlu ku tempuhi..semuanya memerlukan kekuatan fizikal dan mentalku untuk aku terus bermujadalah di bumi yg nyata ini sebagai hamba Al-Khaliqku.."Ya Allah bantulah aku menyusuri stiap perjalanan hidup ini dlm menghadapi segala mehnah dan tribulasi duniawi..maka teguhkanlah hatiku Ya Allah, agar sentiasa brada di jalan-Mu..Ameen Ya Allah"

hai hati..entah knapa?mengapa? hari ini kau terasa resah gelisah menahan rindu pada sebuah pertemuan dan persahabatn yg dibina setahun yg lalu..sudah lama rasanya aku tidak bertemu dgnmu sahabatku..emmm rindunyer mengingatai kenangan di awal pertemuan dan persahabatan kita.."Ya Allah..indahnya ukhwwah ini..dibina demi rahmatmu bertemu dan berpisah hati x gelisah..segalanye demi meraih sezarah payung rahmatmu..terima kasih ya Allah..krn memberikan aku kesempatan untuk merasai nikmat rindu pada ukhwwah yg dibina ini.

*teringat di awal perkenalan ku dgn nyer*

emm..hampir setahun ukhwwah kami terbina..susah senang..pahit manis..jatuh bangun.. dirasai bersama..ukhwwah yg terbina tanpa disangka..alhamdulillah hari ini aku merasai akan kemanisan bila berukhwwah..kebaikan yg ada pada sekujur tubuh dan keikhlasan sekeping hati milik nya..hari ini aku mampu tersenyum..krn bertuah mempunyai sahabat sepertinya..x pernah ku impikan punya sahabat dan teman saat aku kesushn,di timpa kesedihan..krn aku lbih snang dgn sikapku yg pendiam dan memedam rasa..nmun disebalik tabir hati yg sunyi dari sebuah persahabtan..Allah hadiahkan aku seorg sahabt yg baik pekertinya..luhur tiap bicaranya..Alhamdulillah ya Allah..syukur ku yg x terhingga diatas rahmat dan kurniaan mu.

Namun hari ini..takdir yg menetukan setiap pertemuan pasti ada perpisahan..dan perpisahan hari inilah banyak mengajar aku akan erti sebuah persahabatan..dan menyebabkan hati ini sering dipaut rindu pada pertemuan demi pertemuan..namun kenkangan masa yg membatasai segalanya..namun hati ini sentiasa mengharap..masih ada lagi pertemuan diantara kita...biarpon saat jasad ini terbaring lesu.mahupun masih gagah berdiri.."Ya Allah..Ya Tuhanku..titipkan pertemuanku dgn sahabatku..saat jasadku masih bernyawa ini..ameen"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...